Kul liten webbtjänst!

Spå framtid och grejer, kan det vara nåt?

Det är verkligen inte ofta men ibland har jag tid över att sitta och knattra på www och leta grejer annat än än DeutscheBahn, biljettsajter, flygresor och valutakonverterare. Ibland.

Ikväll satt jag på ansiktsboken – facebook – och surrade lite och plötsligt dök det upp något trams i mitt flöde. En väninna spådde sig på nån sajt och postade ett tips om det, tydligen imponerad.

Jag har ett öppet sinne, det har jag. Det vore lustigt annars. Har man vandrat i en månad utan packning i Tibet så kommer det liksom på köpet, vill jag lova. Men ”öppet sinne” är inte det samma som okritisk. Jag gillar att ifrågasätta, och jag älskar att ha fel.

Hur som haver. Det dök upp en sajt där man kunde skaffa sig en spådom i runor. I min lilla värld är det ju randomisering långt ut i fingerspetsarna som gäller – det finns ju inte en ärlig chans att ha en susning om vilken användare som sitter bakom vilken session – men det slog mig likväl, efter tre-fyra testkörningar, att det fungerade läskigt bra.

Spännande! Det finns mer i världen än vad vi vet! Och jag, jag blir ju nästan sugen på Tibet igen.

Kommentera

