En annan av mina hobbies

Fick frågan i mail nyligen om att resa verkligen var det enda jag gjorde och tyckte var kul eller om det finge vara som så att jag kanske rent av hade någon annan liten, aldrig så liten, sträng på min lyra. Här är frågan:

”Bosse, är resa verkligen det enda du gör eller har då kanske någon annan liten, aldrig så liten, sträng på din lyra?”

Mitt svar:

Jag reser mycket, det gör jag. Men jag gör även andra saker. Jag tycker om att laga mat. Jag gillar sportfiske.  I regel brukar jag ganska bra kunna kombinera dessa andra hobbies med mina resor och mitt resande så det är lätt för dem att falla i skuggan där liksom. Och liksom ”ingå”.

Matlagningen har varit en hobby sedan dess jag som sextionåring flyttade hemifrån och sålunda var tvungen att överleva på min egen kokkonst. Och när man ändå är tvungen att koka sig lite krubb varje dag, kan man ju för sin egen skull försöka att bli lite bra på det. God mat är godare än äcklig mat, som jag brukar säga, hahaha.

Sportfisket har jag sysslat med sedan dess jag som sjuttonåring upptäckte att fisk var rätt dyrt i butikerna ;) Nejdå. Sedan barnsben har jag gillat att fiska och i ungefär samma veva som det började dyka ner lite dineros på mina lönekonton kunde man börja unna sig lite käckare grejer som fiskeutrustning. Idag har jag bra spön och rullar och har nog gått och blivit snobbig. Min fiskeutrustning hittar jag främst på ställen som Sportfiskeproffset och liknande. Rekommenderas!

Kommentera

